Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΕΝΟΣ ΤΕΛΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

O πιο κάτω διάλογος έγινε στις 10 Μαρτίου 1979 στο Κιρπάλ Άσραμ στο Δελχί της Ινδίας.
Ερώτηση: Τι όφελος απολαμβάνουν οι άνθρωποι που θα παρευρεθούν σε
εισαγωγικό σάτσανγκ εάν δεν έρθουν και σε κάποιο κανονικό σάτσανγκ και
συνεπώς δεν λάβουν την μύηση;
Διδάσκαλος: Υπάρχει μία ποιητική έκφραση που λέει: «Οι πλεξούδες των
μαλλιών του Αγαπημένου είναι απέραντες». Αυτό σημαίνει ότι αγκαλιά-
ζουν όχι μόνο ολόκληρο το υλικό σύμπαν, με κάθε τι που ζει μέσα σε αυτό,
αλλά μπορούν να αγκαλιάσουν και όλα τα σύμπαντα των συμπάντων και
ολόκληρη την Δημιουργία και να επιφέρουν την επικοινωνία τους με τον
Παντοδύναμο. Η λέξη “πλεξούδες” στο μυστικισμό χρησιμοποιείται με την
έννοια της “πνευματικής επιρροής”. Επομένως η πνευματική επιρροή του
Διδασκάλου είναι πραγματικά μέγιστη. Δεν μπορούμε ούτε καν να φαντα-
στούμε το εύρος του φάσματος που καλύπτει.
Όποτε γίνονται εισαγωγικά σάτσανγκ συνήθως βάζουμε κάποια δια-
φημιστική καταχώρηση με μια φωτογραφία του Διδασκάλου στις εφημε-
ρίδες. Κάνοντας αυτό προσελκύουμε το ενδιαφέρον τον αναγνωστών στα
διδάγματα του Διδασκάλου. Οποιοσδήποτε έρχεται στο σάτσανγκ έχει κατ’
αρχάς δει την διαφήμιση και έχει μάθει κάποια λίγα σχετικά με το μονοπάτι-
ρίχνει. Μια ματιά στην φωτογραφία του Διδασκάλου και σχηματίζει κανείς
μια κάποια εντύπωση για εκείνον. Εφόσον υπάρξει θετική ανταπόκριση
υπάρχει και μια μικρή έλξη και μπαίνει στον κόπο να παρευρεθεί στο εισα-
γωγικό σάτσανγκ. Όταν έρθει στην συνάντηση βλέπει συνήθως μια ταινία,
ακούει την φωνή του Διδασκάλου και γίνεται μια εισαγωγή στα διδάγματα
των Διδασκάλων. Όλη η ατμόσφαιρα του σάτσανγκ είναι φορτισμένη με την δόνηση του Διδασκάλου.
Πριν τον Αγαπημένο μας Διδάσκαλο Σάντ Κιρπάλ Σίνγκ, οι προηγού-
μενοι Διδάσκαλοι έλεγαν πως όπου υπάρχει συνάθροιση πέντε μαθητών ο
Διδάσκαλος βρίσκεται μεταξύ τους. Αλλά ο Διδάσκαλός μας, μας έδωσε ένανέο προνόμιο λέγοντας ότι: «οπουδήποτε βρίσκονται έστω και δύο σατσάνγκις ο Διδάσκαλος παρευρίσκεται μαζί τους». Συνεπώς όποτε ερχόμαστε στο σάτσανγκ ο Διδάσκαλος βρίσκεται μαζί μας και η ατμόσφαιρα είναι φορτισμένη από την παρουσία του. Οποιοσδήποτε παρευρίσκεται έστω και εν αγνοία του, μπλέκεται στις πλεξούδες του Αγαπημένου. Μιας και πιαστεί
εσκεμμένα ή ακούσια, τυχαία ή κατά λάθος, ουδέποτε θα καταφέρει να
ελευθερωθεί από αυτές τις πλεξούδες. Ο δύστυχος είναι παγιδευμένος για
πάντα. Είναι αναπόφευκτο να επηρεαστεί. Ακριβώς όπως ορισμένοι μικρο-
οργανισμοί στο σώμα επωάζονται γρήγορα ενώ κάποιοι άλλοι χρειάζονται
περισσότερο χρόνο για να αναπαραχθούν, οποιοσδήποτε παρευρεθεί σε
σάτσανγκ θα κολλήσει το μικρόβιο της πνευματικότητας. Αγγίζει αυτήν την
“μεταδοτική ασθένεια” της πνευματικότητας και σε εύθετο χρόνο είναι
προορισμένο να πέσει “θύμα” της και να βρεθεί στα πόδια του Διδασκάλου.
Μπορώ μόνο να λυπηθώ για την τύχη αυτού του ανθρώπου που ενώ
είναι πιασμένος στον ιστό, ενώ έχει πέσει στην παγίδα και δοκίμασε την
γεύση του καρπού ή του σπόρου που έχει εναποτεθεί ως δόλωμα, στη
συνέχεια προσπαθεί να πεταρίσει τα φτερά του και να πετάξει μακριά. Φυσι-
κά οι Διδάσκαλοι αφήνουν λάσκα το σχοινί. Αλλά μιας και ο καρπός έχει
δοκιμασθεί, μιας και τα αφτιά σου έχουν ακούσει την φορτισμένη φωνή του
Διδασκάλου και ολόκληρη την ύπαρξή σου την έχει αγγίξει η ακτινοβολία
της παρουσίας του Διδασκάλου, είναι αδύνατον να παραμείνεις ανεπηρέ-
αστος. Αυτό το πουλί μπορεί να χτυπά τα φτερά του όσο σκληρά θέλει
προκειμένου να ξεφύγει. Αυτός ο άνθρωπος μπορεί να προσπαθεί να
ξεγλιστρήσει έξω από το σχοινί και την θηλιά των πλεξούδων, μπορεί να
πασχίζει να λησμονήσει τις μουσικές νότες του Διδάσκαλου που είχε
ακούσει αλλά εν τέλει θα πρέπει να παραδοθεί. Όλο το πετάρισμα όλες οι
απόπειρες να ξεχάσει και να ξεπεράσει την διαπεραστική και διεισδυτική
φωνή του Διδασκάλου, όλη η προσπάθεια να απαλλαγεί από το άρωμα του Διδασκάλου, το οποίο αργά χωρίς να γίνεται αντιληπτό εισχωρεί σε κάθε πόρο του σώματος και της ψυχής είναι απλά ανώφελη και μάταια. Το πουλί της καρδιάς ενός ανθρώπου που έχει αιχμαλωτιστεί δεν μπορεί να το σκάσει και να ξεφύγει για πολύ.
Επομένως αυτά τα εισαγωγικά σάτσανγκ έχουν ένα καθοριστικό
αποτέλεσμα σε οιονδήποτε εισέρχεται σε αυτά. Και οποιοσδήποτε πιάνεται
μια φορά είναι παγιδευμένος για πάντα.
Συνεπώς είναι άκρως εποικοδομητικό να διοργανώνονται αυτά τα
σάτσανγκ γιατί όποιος παρευρίσκεται κάνει κάποιες σκέψεις για τον
Διδάσκαλο, βλέπει τις φωτογραφίες και κάποια ρήματά του σε έντυπα και
ακούει κάποια κασέτα με την φωνή του. Όταν κάποιος μιλά πάνω στα
διδάγματα και συγχρόνως ακούει για τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά
του Διδασκάλου, επηρεάζεται. Έτσι είναι χρήσιμο να γίνονται όσο δυνατόν
περισσότερα εισαγωγικά σάτσανγκ για την ευόδωση των σκοπών της Αποστολής του Διδασκάλου.
Ερώτηση: Υπάρχει κάποιο όφελος εάν κάποιος απλά διαβάσει κάποιο βιβλίο των Διδασκάλων εάν για παράδειγμα τους δώσουμε το ‘Μυστικό των Μυστικών’ να διαβάσει;
Διδάσκαλος: Αυτά τα βιβλία είναι ροή από τα λόγια και από το πνεύμα του
Διδασκάλου. Όταν διαβάζουμε αυτά τα βιβλία η ψυχή μας είναι δεδομένο
πως θα επηρεαστεί. Ακόμα και εάν δεν ανταποκριθούμε με θετικό τρόπο η
ψυχή μας αντιδρά και λαμβάνει την εντύπωση της μνήμης του Διδασκάλου
στις φλέβες του. Είτε σκεφτόμαστε τον Διδάσκαλο θετικά είτε αρνητικά
γεγονός παραμένει πως τον σκεφτόμαστε και αυτή η σκέψη θα προκαλέσει
μια (καρμική) αντίδραση με αποτέλεσμα να μας δώσει την Χάρη του. Οποι-
οσδήποτε σκέφτεται τον Διδάσκαλο και είναι στην ίδια συχνότητα μαζί του,
ακόμα και για μια παροδική στιγμή, θα καρπωθεί το όφελος. Η αγάπη του
Διδασκάλου και η φιλευσπλαχνία του είναι παγκόσμια και συμπεριλαμβάνει
οποιονδήποτε τον σκέφτεται.
Ερώτηση: Εάν κάποιος έρθει σε ένα σάτσανγκ ή διαβάσει ένα βιβλίο του
Διδασκάλου και δεν ξαναπάει σε σάτσανγκ σε αυτήν την ζωή άραγε, θα
λάβει ανθρώπινη ενσάρκωση στην επόμενη ζωή του;
Διδάσκαλος: Ναι, σίγουρα.
Ερώτηση: Στην επόμενη ζωή θα συναντήσει τον Διδάσκαλο της εποχής;
Διδάσκαλος: Ναι, θα λάβει αυτό το όφελος.
Ερώτηση: Ακόμα και ένας περαστικός που περπατά στον δρόμο και απλά
αντικρίζει μια φωτογραφία του Διδασκάλου σε μια αφίσα έχει ωφέλεια;
Διδάσκαλος: Ναι, εάν την κοιτάζει ευνοϊκά η μοίρα του έχει ευλογηθεί.
Ακόμα και μία ρήση του Διδασκάλου εάν αρέσει σε κάποιον και την επανα-
λαβει, είναι δεδομένο πως θα ευλογηθεί από τον Διδάσκαλο.
Ερώτηση: Όταν ο Διδάσκαλος είναι σε περιοδεία, οποιοσδήποτε τον βλέπει στον δρόμο, στο αεροδρόμιο ή στο αεροπλάνο μπλέκεται στις πλεξούδες του Αγαπημένου;
Διδάσκαλος: Ναι, είναι απλά θέμα χρόνου.
Ερώτηση: Υπάρχει κάποια ιστορία για τον Διδάσκαλο Κιρπάλ Σίνγκ όταν
είχε πάει στο ενυδρείο του Μαϊάμι το 1963. Υπήρχε ένα λευκό δελφίνι το
οποίο τον συμπάθησε, τον ακολουθούσε γύρω από την πισίνα και συνεχώς πηδούσε στο νερό προσπαθώντας να αποσπάσει την προσοχή του. Λένε πως αυτό το δελφίνι πέθανε λίγο καιρό αργότερα. Έμαθα πως επέστρεψε…
Διδάσκαλος: Ναι, είναι προδιαγεγραμμένο όταν ξανάρθει να έχει την
ανθρώπινη μορφή.
Ερώτηση: Υπάρχει μια άλλη ιστορία στην Ινδία σχετικά με μια κυρία ή
οποία είχε δυο πουλιά κατοικίδια. Μια φορά ο Διδάσκαλος την επισκέφτηκε
στο σπίτι της και πρόσφερε κάτι στο ένα από τα πουλιά. Την επομένη αυτό το πουλί πέθανε. Την μεθεπόμενη ημέρα, όταν ο Διδάσκαλος την ξαναεπισκέφθηκε, ήθελε να δώσει κάτι και στο άλλο πουλί να φάει αλλά η
γυναίκα είπε, «Σε παρακαλώ μην το κάνεις.» Ο Μαχαράζ Ζί απέσυρε το
φαγητό και της είπε πως το πουλί αυτό θα ζούσε. Και αυτό το πουλί είναι
ζωντανό ακόμα και σήμερα.
Διδάσκαλος: Δεν συμβαίνει απαραίτητα κάθε πουλί που βλέπει ο Διδά-
σκαλος να πεθαίνει. Ο Διδάσκαλος έχεις τους δικούς του υπέροχους τρό-
πους που ενεργεί. Θα μπορούσε να έχει προκαλέσει την αποχώρηση του
πουλιού από αυτό το είδος της Δημιουργίας δίνοντάς του σε επόμενη
γέννηση την ανθρώπινη μορφή. Αυτό μπορεί να συνέβηκε την πρώτη ημέρα της επίσκεψής του στο σπίτι αυτής της Ινδής κυρίας. Άλλες πάλι φορές επιλέγει να κρατήσει το πουλί στην ίδια μορφή για ένα χρονικό διάστημααλλά τελικά του δίνει το όφελος. Μιας και ο Διδάσκαλος κοιτάξει ένα πουλί και το πουλί κοιτάξει στα μάτια του ή ακόμα και εάν ένα πουλί πετάει στον ουρανό και λαμβάνει το βλέμμα του Διδασκάλου μπορεί να ευλογηθεί από τον Διδάσκαλο και όταν ξαναγεννηθεί να λάβει την ανθρωπινή μορφή. Εάν ένα δέντρο είναι τόσο τυχερό που τα κλαδιά του να χρησιμοποιηθούν ως οδοντόβουρτσα από τον διδάσκαλο ή εάν πίνει γάλα από ένα βουβάλι, μια κατσίκα ή μια αγελάδα όλα τους έχουν εξασφαλίσει την σωτηρία τους.
Οπότε η Χάρη του Διδασκάλου είναι χωρίς φραγμούς. Η φιλευσπλαχνία τουείναι απεριόριστη. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε το εύρος της φιλευσπλαχνίας του.
Κάποτε ρώτησα τον Αγαπημένο Διδάσκαλο για τα προνόμια που
παραχωρούνται σε ανθρώπους που δεν συνάντησαν τον Διδάσκαλο στην
φυσική του μορφή αλλά έρχονται μέσα στην περίμετρο της προσοχής του
Διδασκάλου. Ενδιαφερόμουν συγκεκριμένα για δυο καθηγητές μου, που με
είχαν καθοδηγήσει από πολύ κοντά στις σπουδές μου και επιπροσθέτως με βοήθησαν και στην διόρθωση αποφθεγμάτων για το Γκουρμάτ Σιντχάντ,
αλλά δεν μπορούσαν να συναντήσουν τον Αγαπημένο Διδάσκαλο στην
φυσική του μορφή. Του μιλούσα συχνά για αυτούς τους δύο καθηγητές και
μου ανέφερε πως σίγουρα θα απολαμβάνανε τα οφέλη. Μια άλλη φορά τον
ρώτησα, «Κύριε αναφέρεις αποσπάσματα από τον Σέξπιρ, τον Κίτς, τον
Μπάιρον, τον Μίλτον και τόσους άλλους συγγραφείς. Όταν τους μνημο- νεύεις με αγάπη και εκτιμάς το συγγραφικό τους έργο αυτοί λαμβάνουν κάποιο όφελος;» Αυτός απάντησε. «Ναι, ασφαλώς και λαμβάνουν κάποιο όφελος οπουδήποτε και εάν βρίσκονται.» Εάν οι άνθρωποι από τους οποίους ο Διδάσκαλος απλώς παραθέτει αποσπάσματα λαμβάνουν όφελος, μπορείς φυσικά να φανταστείς το εύρος της φιλευσπλαχνίας και της πνευματικής του επιρροής.
Ερώτηση: Εάν βρίσκεστε σε περιοδεία και κοιτάζετε κάποιον που μπορεί να μην σας βλέπει αλλά που συμβαίνει απλά να παρευρίσκεται στο σημείο
αυτό, εάν τους προσέξετε εάν τους δώσετε την προσοχή σας παγιδεύονται;
Διδάσκαλος: Εάν βρίσκονται στον χώρο και είναι έστω και λίγο δεκτικοί
τότε σίγουρα απολαμβάνουν κάποιο όφελος.
Ερώτηση: Με άλλα λόγια η προσοχή τους πρέπει να είναι στον Διδάσκαλο
με κάποιο τρόπο;
Διδάσκαλος: Μια γέφυρα πρέπει να ορθωθεί για να ενώσει καρδιά με
καρδιά, μάτια με μάτια και ψυχή με ψυχή. Αυτή η γέφυρα μπορεί να
περιλαμβάνει παιάνες και εγκώμια ή γιρλάντες από παράπονα, οι σκέψεις
τους μπορεί να είναι θετικές ή και αρνητικές αλλά όταν λαμβάνουν την
προσοχή του Διδασκάλου αναμφίβολα θα ωφεληθούν τον πρέποντα χρόνο.
Όλα εξαρτώνται από την αμοιβαία προσοχή. Υπάρχει μια ανταπόδοση μια
ανταπόκριση.
Ερώτηση: Είναι υπέροχο να γνωρίζουμε για την πνευματική επιρροή του
Διδασκάλου και είμαι σίγουρος πως θα εμπνεύσει τους σατσάνγκις σε όλον τον κόσμο να κάνουν περισσότερα εισαγωγικά σάτσανγκ και να διαδώσουν τα διδάγματα. Είναι τόσο τεράστια ευλογία! Τόσες πολλές φορές νοιώθουμε οπως αυτές οι συναντήσεις δεν είναι επιτυχείς καθώς τα άτομα που παρευρί -
στην συνέχεια δεν ξανάρχονται στο σάτσανγκ.
Διδάσκαλος: Σε τελική ανάλυση τι είναι η μύηση; Η μύηση είναι απλά η
προσοχή του Διδασκάλου. Όταν ο Διδάσκαλος Χαζούρ άφησε το υλικό
επίπεδο, ο Αγαπημένος Διδάσκαλος Κιρπάλ, μας ζήτησε να βρούμε πόσοι
άνθρωποι είχαν επίσημα μυηθεί από τον Χαζούρ. Όταν ελέγξαμε τα αρχεία
και βρήκαμε πως περίπου 125.000 άνθρωποι είχαν λάβει την μύηση από
αυτόν, το αναφέραμε στον Αγαπημένο Διδάσκαλο και εκείνος τότε είπε ότι
αυτός ήταν ο αριθμός των ατόμων που είχαν μυηθεί παίρνοντας τα «Πέντε
Ιερά Ονόματα», αλλά ο αριθμός των πραγματικά μυημένων ήταν
πολλαπλάσιος καθώς ήταν και αυτοί που είχε μυήσει απλά ρίχνοντάς τους
με το βλέμμα του. Μόνο ένας Θεάνθρωπος έχει αντίληψη αυτού του
γεγονότος. Τα πάρα πάνω είναι απλά μια ένδειξη του μεγάλου αριθμού των ατόμων που επωφελούνται από τον Διδάσκαλο, και οι οποίοι δεν βρίσκονται στα επίσημα αρχεία των μυήσεων.
Συνεπώς οποιοσδήποτε πίνει έστω και ελάχιστη ποσότητα από το
κρασί της θειότητας που ρέει μέσω της Χάρης του Διδασκάλου στο
σάτσανγκ, δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστος από αυτήν τη Θεία μέθη. Τα
σημάδια της ζάλης ίσως να εμφανιστούν αμέσως, ίσως σε λίγους μήνες ή σε μερικά χρόνια ή ακόμα αργότερα. Αλλά εφόσον κάποιος παρευρεθεί σε ένα σάτσανγκ και φορτιστεί με τις εξυψωτικές και εξευγενιστικές ακτίνες της
Διδασκάλου Δυνάμεως, έχει πλέον έρθει στο Μονοπάτι. Όσο κι’ αν
προσπαθεί να απομακρύνει τις συνέπειες του αρώματος του Αγαπημένου, με το οποίο έχει ευλογήσει το σάτσανγκ, πότε δεν θα μπορέσει να το
κατορθώσει τέλεια. Το πολύ να καθυστερήσει την πλήρη ανάδυση των
αποτελεσμάτων του. Ίσως μπορέσει να καθυστερήσει το πρόγραμμα για
λίγους μήνες ή και για λίγα χρόνια αλλά μιας και έχει γευτεί έστω και λίγο
από το εκλεκτό θείο κρασί, μιας και έχει φορτιστεί με την ακτινοβολία της
παρουσίας του Διδασκάλου και τα αφτιά του έχουν ακούσει τις
καταγεγραμμένες ομιλίες του Διδασκάλου δεν μπορεί να ξεφύγει. Γίνεται εν
τέλει λεία της Χάρης και της φιλευσπλαχνίας των Διδασκάλων.
Έτσι όταν κάνουμε αυτά τα εισαγωγικά σάτσανγκ εκτεταμένοι ιστοί
από τις πλεξούδες του Διδασκάλου ξεδιπλώνονται αθόρυβα και όλοι
πιάνονται χωρίς περιθώρια διαφυγής και μπερδεύονται στην παγίδα της
φιλευσπλαχνίας της αγάπης και της θειότητάς του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου